PITCH LIKE A PRO

The sales pitch is a very special type of presentation and so it deserves a very special type of training course. And that’s what Pitch Like A Pro is.

Le pitch de vente est un genre très particulier de présentation et mérite un genre tout particulier de formation. Et c’est bien là l’enjeu de Pitcher comme un pro, une formation dans la lignée de notre désormais classique Powerful Presentations, mais spécialement conçue pour les équipes commerciales. Parce que vos équipes de vente sont le moteur de votre entreprise et méritent les outils les plus adaptés.

Quel est l’objectif ?
Les participants vont apprendre la méthode Present Perfect pour concevoir et réaliser des pitchs qui décoiffent. Mais, ils vont aussi apprendre comment se passer le plus souvent de présentations en rendez-vous ! Cela peut vous surprendre et vous paraître étrange de la part d’une agence spécialisée dans les présentations. Mais nous savons qu’il y a parfois de meilleurs moyens de construire une relation que de prendre ses clients en otages avec un long discours, d’autant plus si on doit le faire dans une semi-pénombre rétroprojecteur oblige. Et votre objectif c’est bien d’embarquer vos clients, non ?

Comment ça se passe ?
Pitcher comme un pro c’est la formation qui apprend à embarquer prospects et clients et à les fidéliser. Et comment fait-on cela ? Tout d’abord, en respectant une phase de découverte de son client ou potentiel client qui permette de voir le réel par ses yeux et d’identifier ses besoins explicites autant qu’implicites. Ensuite, en sachant quand il est approprié, ou non, de faire une présentation dans une salle de réunion. Enfin, en maîtrisant l’art du pitch de vente sur le bout des doigts. Voilà les 3 compétences qui structurent notre module.

The sales team is the motor of your company. They’re the ones who are out there, pounding the metaphorical (or physical) pavement and bringing in the dough. And what’s the last thing that a prospect sees before he signs (or not)? Well, usually, it’s a presentation. The sales pitch is a very special type of presentation and so it deserves a very special type of training course. And that’s what Pitch Like A Pro is. It’s the adapted version of our classic, best selling training course Powerful Presentations, but specifically designed for sales teams.

How it works
Participants learn the normal method Present Perfect has developed for making kick-ass presentations. However, there is a preliminary precursor wherein they learn (and this is going to sound really weird, we know) how to, at any price, AVOID giving a presentation. Now, you might be thinking “What the heck?! I thought you were a presentations company!” We are. But we know the nature of the fruit we sell. A presentation immobilizes everyone who listens to it. They’re taken hostage for the time it takes for you to talk about your biscuits. And if on top of this you’re doing it in the dark, because there was a projector and not a screen, you might get people snoozing more than signing.

So what’s the answer?
Pitch Like a Pro is the training workshop that teaches how to not be in this situation, how to not rush the phase of discovery and unmining of the client’s needs and how to present in a manner that is adapted to the meeting room.

Knowing how to build and present a killer presentation is key to sales. But know when NOT to is as well. That’s why Pitch Like a Pro focuses on this specific kind of presentation which is the sales pitch. Because most of selling is being able to listen and know when NOT to give your pitch. But when the moment comes to actually pitch, it better be damn good.

When is the next one ?

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